Facebook

Social Addict

A social media a munkám, ez a blog pedig a hobbim.

Címkék

Miért nem látjuk a Facebook oldalak bejegyzéseit?

2012.10.15. 13:12 ninetke

Ahogy azt reggel már megírtam, az a félreértés kapott szárnyat a Facebookon, hogy ha hozzáad a felhasználó egy oldalt az érdeklődési listához, akkor annak az összes bejegyzése meg fog jelenni a hírfolyamon. Ez csak részben igaz, olvassátok!

Azonban az szinte már tagadhatatlan, hogy valóban változott valami a Facebookon! Néhány hete lettem figyelmes arra, hogy az általam kezelt oldalak posztjai a korábbinál jóval kevesebb felhasználót érnek el. Előfordult olyan, amikor egy frissen publikált fotóalbum a jelzett adat szerint mindössze 2 emberhez jutott el. Először hibára gyanakodtam, de sajnos lehetséges, hogy valóban mindössze ennyien látták. 

Jónéhányan eddig is tisztában voltak azzal, hogy minél többen beszélnek az oldalról, annál több embernél jelenik meg a poszt, és így sok munkával felépítettek egy erős közösséget. Azonban a Facebook most megnyirbálta a számokat, és visszaszorította a megjelenések arányát. Valószínűleg ennek az az oka, hogy így szeretné "kierőszakolni" az oldalakból, hogy fizessenek a hirdetésekért. 

A titokzatos Edge Rank

A folyamat pontos megértéséhez nem árt tisztában lenni azzal, hogy mi is az az Edge Rank és hogyan működik. Lényegében ez egy olyan algoritmus, amellyel a Facebook azt számolja ki, hogy melyik rajongó, milyen arányban láthatja az adott oldal posztjait a hírfolyamon. Ennek megfelelően valaki minél több bejegyzést lájkol, megoszt, vagy kommentel, annál nagyobb eséllyel jelenik meg nála az újabb poszt is. Általában ez a rajongók 10-20%-át jelenti. 

Rossz hír, hogy a SocialBakers kutatása szerint minél nagyobb egy oldal, annál kevesebben látják a bejegyzéseit. 

sb.jpg

Mi változott?

Mint azt az elején említettem, egyszercsak az oldalaimon már nem tudtam olyan sok embert elérni, mint korábban, kevesebb visszajelzés érkezett, én pedig kicsit kétségbeestem. Aztán kiderült, hogy nem vagyok egyedül a problémával. Néhány napja az EdgeRank Checker egyértelműen közzé tette blogján, hogy milyen változások történtek az oldalakon szeptember 20. után. Röviden összefoglalva: minden adat csökkent.

Miért jó ez a Facebooknak?

A válasz egyszerű. Az induló oldalak többsége anno hirdetéssel pumpálta fel rajongóinak számát a jelenlegire, erre azonban már kevésbé van igény. Így hát most abból kell sok pénzt szakítani, hogy az oldalak azért fizessenek, hogy elérjék a meglévő rajongókat, további hirdetésekkel, fizetett posztokkal, ajánlatokkal (Offer), és így tovább. Természetesen a közösségi oldal ezt így nem mondja ki, inkább továbbra is állítja, hogy a változtatás a felhasználók érdekeit szolgálják, akik így még relevánsabb és a számukra még érdekesebb posztokat olvashatnak.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://socialaddict.blog.hu/api/trackback/id/tr794849553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása